Medellin - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christ Liempd - WaarBenJij.nu Medellin - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Christ Liempd - WaarBenJij.nu

Medellin

Blijf op de hoogte en volg Christ

20 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Het uitzicht vanmorgen vanuit mijn kamer in het ecologische park is adembenemend. Veel aandacht heb ik er niet voor. De Oranje WhatsApp meldt dat de hele groep verstrooid is. Het overgrote deel is niet eens vertrokken uit Cartagena omdat de voertuigen nog niet vrijgegeven zijn door de havendouane. Ook het verkrijgen van de verplichte SOAT-verzekering vraagt veel tijd. Zij die wel vertrokken zijn zitten in verschillende hotels onderweg. Gelukkig is het vandaag een rustdag. En die dag wordt gebruikt om te hergroeperen. Sommigen zien nog kans om een stadstoer door Medellín te maken. Deze rondleiding draait voornamelijk om Medellíns bekendste zoon Pablo Escobar, een drugsbaron wiens imperium na zijn dood (hij werd in 1992 dood geschoten door de politie) geschat werd op 25 miljard dollar.
Na wat omzwervingen door de stad vind ik een deel van de groep terug in een ander deel van hetzelfde ecologische park. Ik zat er gisterenavond dicht bij.